Is het vakantie? - Reisverslag uit Sliema, Malta van esmeevd - WaarBenJij.nu Is het vakantie? - Reisverslag uit Sliema, Malta van esmeevd - WaarBenJij.nu

Is het vakantie?

Door: Esmee

13 November 2011 | Malta, Sliema

Lieve allemaal!

Na ons avontuur in het ziekenhuis, kan ik jullie vertellen dat alles nu helemaal goed gaat! De afgelopen week hebben we ons prima vermaakt. Lisanne en ik zijn vrijdag op zoek gegaan naar onze stage plaats. Na veel gereis met de bus en rond te hebben gelopen in het dorpje Paola, denken we het gevonden te hebben. Het is wel een totaal ander adres dan wat op onze papieren staat, en toen we aanbelde werd er ook niet open gedaan. Het is dus maar duimen dat we maandag bij het goede adres staan!

Zaterdag was Dianne jarig, dit moest natuurlijk gevierd worden! We hadden het plan om vanaf Sliema met een boottocht mee te gaan naar Comino, dit is een mooi stuk zee, waar grotten etc. te zien zijn. Toen we bepakt en bezakt aankwamen om half 10 's ochtends bleek de zee 'te wild' te zijn, waardoor de boottocht niet door zou gaan. Iet wat teleurgesteld, hebben we toen de bus richting de Golden Bay gepakt, hier waren we donderdag ook al geweest en dat was ons erg goed bevallen. Na een busreis van een uur, kwamen we bij de bay aan. We lagen nog niet op onze handdoeken of er kwam een man naar ons toe met de vraag of we interesse hadden in een boottocht met zijn speedboot. De tocht zou ruim een uur duren en we zouden mooie dingen te zien krijgen! Blij dat er toch een boottocht in het vooruitzicht lag, hebben we dit aangenomen. En om 12.00 zijn we te water gegaan met nog 6 andere mensen.

De speedboot ging ontzettend hard, wat echt heel gaaf was. We hebben ook hele mooie dingen gezien. En de vijf andere meiden hebben van een 6 meter hoge klif gesprongen! Daarna zijn we naar een grot gegaan waar het water echt zwembadblauw was. In de grot zelf was het 15m diep, maar nog zag je de bodem. Zo ontzettend mooi! Na wat getwijfel ben ik toch het water ingesprongen en hebben we heel wat foto's gemaakt. Op de terugweg zijn we in 1 x terug gevaren, dit ging extreem hard, onze oogballen werden in onze oogkassen geduwd!

Na de boottocht zijn we richting appartement gegaan en hbben ons lekker omgekleed voor het avondeten. Want ja, we gingen weer uit eten! Dit maal maar bij een italiaans restaurant, dit leek ons wat veiliger dan weer biefstuk. Gelukkig was het allemaal erg lekker en is niemand ziek geworden. Omdat het nog steeds de verjaardag van Dianne was, kreeg ze een dessert met een kaarsje! Dit vond ze natuurlijk erg leuk. Toen we ons buikje vol hadden gegeten zijn we naar Sint. Julians gegaan. Dit is het uitgaansgeboed van Slieman. We zijn een tent ingedoken die 'footloose' heetten en waar het gezellig was tot in de late uurtjes!

Vandaag, hebben we niets gedaan. Straks gaan we lekker een vette hap halen bij de Mac. Donald en dan maar vroeg naar bed om morgen fris en fruitig aan onze stages te beginnen.

Ben wel erg benieuwd hoe het gaat worden morgen! Maar dat horen jullie snel.

Voor nu: liefs vanuit Malta.

• 13 November 2011 - 16:51

Marjolein:

Klinkt weer helemaal goed na het vorige verhaal meid, geniet ervan. En heel veel succes morgen.

Liefs Mar

• 13 November 2011 - 18:28

Faal:

faal

• 13 November 2011 - 19:50

Hilda (albeda):

schitterend! volgend weekend wel naar Gozo gaan hoor, dat is ook prachtig.
    succes met de start van de stage.

• 14 November 2011 - 09:32

Frieda:

Hoi Esmee,
    Leuk om je verslagen te lezen,wat een avonturen zeg!Stoer om in dat diepe water te duiken.En nu..stage,ik wens je heel veel succes!
    Hier alles zijn gangetje,beetje koud brrrrrr!!Geniet maar van de warmte daar,groetjes Frieda