Hooggeëerd bezoek vanuit Nederland - Reisverslag uit Sliema, Malta van esmeevd - WaarBenJij.nu Hooggeëerd bezoek vanuit Nederland - Reisverslag uit Sliema, Malta van esmeevd - WaarBenJij.nu

Hooggeëerd bezoek vanuit Nederland

Door: Esmee

21 November 2011 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie dit nog lezen met al die mist in het koude kikkerlandje! Kom dus maar dichtbij het scherm zitten en geniet van de Malteese warmte.

Donderdag hebben Lisanne en ik druk geholpen met het schoonmaken van het Hostel Paola, voor het bezoek van de president! Jammer genoeg konden wij er zelf niet bij zijn, want we moesten voor 3 uur 's middags uit ons penthouse zijn. Dus hebben we het bezoek niet meegemaakt. Vrijdag hoorde we dat het wel geslaagd was, en dat het Hostel zelfs op tv zou komen!

Toen we donderdagmiddag weer in een 'normaal' appartement zaten, was het nog even spannend wanneer we onze kleding terug zouden krijgen. Want dat hadden we donderdag namelijk nog (steeds!) niet terug. Na wat belle, beloofden ze dat het vrijdag klaar zou zijn.

Vrijdag ben ik met een 'social worker' en twee cliënten naar het grootste ziekenhuis van Malta geweest: Malter Dei. Hier moest 1 cliënt bloed laten prikken, en de ander werd onderzocht of hij zijn mecicatie tegen schizofrenie nog mag slikken. Dit onderzoek vind elke maand plaats! Ik ging mee omdat ik maandag met een andere cliënt mee zou moeten voor hetzelfde onderzoek. We zijn de hele ochtend in het ziekenhuis geweest, en waren pas 1 uur weer terug bij het Hostel. He-le-maal kapot!

Vrijdag avond hebben we een leuke avond gehad en zaterdag kwamen de ouders van Lisanne voor een paar dagen naar Malta. Samen met Chantal zijn we die gaan ophalen. Een hele verrassing voor de ouders! Zaterdagavond hebben we het rustig aan gedaan, want zondagochtend zouden we weer vroeg op moeten staan.

We zijn zondag gaan ontbijten bij het hotel, het was lekker. Viel ons wel weer mee van het hotel. Na het ontbijt hadden we met de ouders van Lisanne afgesproken, met de zes meiden en die ouders zijn we op een "hopp-on, hopp-off' bus gegaan. Dit was errug leuk! Hebben Malta van een hele andere kant gezien, en het was nog eens heerlijk weer ook. Dus zijn ook nog eens verkleurd! Na deze gezellig dag zijn we nog lekker uit eten geweest met zijn 8'en. Het was een heel leuke afsluiting van het weekend.

Naast al deze leuke dingen, is er nog iets super leuks. Mijn lieve vriendje Ralph, komt me bezoeken! Hij komt donderdag avond hier aan, en vertrekt dan weer zondag :) Wel even allemaal duimen dat hij dus kan vliegen, en dat de mist wegtrekt!

Vandaag ben ik dus met een cliënt naar het ziekenhuis gegaan, de reis ging super goed. Het onderzoek ook, en de medicijnen op halen ook. Dacht ik ... bij terugkomst bleek dat ze de verkeerde medicijnen hadden meegegeven en ook veel medicatie helemaal niet hadden meegegeven! Dit moest dus allemaal nog snel geregeld worden, anders zouden de medicijnen niet meer gratis zijn .... Ik hoop maar dat het goed is afgelopen.

Morgen weer een stage dag en de dagen aftellen tot me liefje komt!

De groetjes allemaal in Nederland, ik ben al weer terug over 2 weken!

Liefs.

• 21 November 2011 - 21:10

Esmee:

Wat super leuk dat Ralph een paar daagjes komt zeg!

Vliegt toch wel snel om allemaal hè!

Xje Esmee

• 27 November 2011 - 13:45