Krabbuh, jeuk: we nemen het hogerop! - Reisverslag uit Sliema, Malta van esmeevd - WaarBenJij.nu Krabbuh, jeuk: we nemen het hogerop! - Reisverslag uit Sliema, Malta van esmeevd - WaarBenJij.nu

Krabbuh, jeuk: we nemen het hogerop!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg

16 November 2011 | Malta, Sliema

Allereerst: warmte vanuit Malta!

Sinds mijn laatste reisverslag, is er al weer een hoop gebeurt! Zoals bij sommige al bekend was, had ik nogal last van 'muggenbulten'. Na een uitgebreid dinner bij de Mc. Donald en een studie van mijn bulten, kwamen we tot de cunclusie dat het geen muggenbulten kónden zijn! Want hoe kon ik anders tijdens het eten bij de Mac, een bult op mijn teen krijgen?

Om achter de ware oorzaak te komen, zijn we op onderzoek gegaan. Natuurlijk niet zonder hulp van onze grote vriend 'google'! Hier vond ik al snel iets op wat 'bedwants' heet. Leuke gezellige insecten die je tijdens het slapen (dus in bed) bijten! Maar dit is niet alles, nee die insecten zitten OVERAL! Dus in de kleding, beddengoed, meubels, etc. Zondag avond zijn Marinell en ik gaan klagen. We hadden namelijk ook wat beestjes gevonden en deze zaten vooral op/in het matras. We kregen al snel een nieuw matras. Lisanne ook, omdat er bij haar ook beestjes zaten en wij natuurlijk samen een kamer delen. Hiermee hoopte we dat het over zou zijn. Maar na wat meer ondezoek op internet werden we wat ongerust!

Maandag was onze eerste stage dag. Het viel nogal tegen. Toen we daar aan kwamen, hebben eerst een uur gestaan terwijl de bewoners en de begeleidster aan het schoonmaken waren. Terwijl we daar aan het staan waren, zag ik opeens een bedwant over Lisanne lopen. Even paniek natuurlijk! Gelukkig kon ik hem van haar afpieken. Na het schoonmaken kregen we een voorlichting over de Richmond Foundation. Het blijkt dat het nog maar 17 jaar bestaat, hiervoor was er dus helemaal niets voor mensen met een psychische stoornis. Nu hebben ze een Villa, waar mensen in 1 jaar worden geholpen. Het is hierna de bedoeling dat zij zelfstandig gaan wonen. Natuurlijk lukt dit lang niet bij iedereen, en was er al snel een probleem: er kwamen weer mensen terug in de Villa. Daarom zijn ze een Hostel gaan opstarten. Bij dit Hostel lopen Lisanne en ik onze stage. Het is een woning voor 11 mannen, die er blijven wonen tot hun dood. Of als blijkt dat ze zelfstandig genoeg zijn, kan er gekeken worden voor een zelfstandige voorziening. Waar ik ook van schrok is dat er nog steeds niets voor vrouwen is. Ze zijn nu bezig met een project op te starten waarbij er een maatschappelijk werker 's ochtends en 's avonds langs zal gaan bij de vrouw in kwestie. Maar dit is nog niet opgestart. Ook is er nog maar sinds ongeveer 3 jaar een tehuis voor kinderen met een handicap. Zoals autisme, etc. Ze lopen dus nog best wat achter hier in Malta.

Gelukkig ging het gisteren al wat beter, we hebben nu ook andere stage tijden namelijk van 9 uur tot 2 uur. Dit is dus wel een stuk beter!

Maandagavond ben ik weer langsgeweest bij de receptie van het hotel. Lisanne en ik werden gewoon ook buiten ons bed gebeten door beestjes. Ik reageer er nogal allergisch op en zit onder de grote rode bulten! Toen we bij de receptie kwamen, wilden ze weer een matras gaan verwisselen. Ik had aangegeven dat dit geen zin zou hebben, want het is een plaag! Hij zou het probleem gaan bekijken ... Een uur later staat er een jongen voor de deur met twee nieuwe matrassen. Ik probeerde hem uit te leggen dat dit geen zin zou hebben! Maar hij werd een beetje geiriteerd en zei dat hij dan in de ochtend langs zou komen met een spuitbus. Ik heb hem ervan overtuigd de twee matrassen mee te nemen en die dan pas na het spuiten bij ons neer te leggen ...

Dinsdag ochtend belde ik naar de receptie. En gelukkig kregen we een vrouw aan de lijn! We hadden al het idee dat zij wat meer van deze wereld is en ze reageerde erg fijn. Ze zei meteen dat we uit het appartement moesten. Dit zouden we na onze stage gaan doen.

'S middags vertelde zij dat al onze kleding gewassen zou worden door het hotel. We moesten in onze vieze kleding gaan douchen in de algemene douche en dan in schone kleding naar ons andere appartement. En dat andere appartement ... is een penthouse!! Lekker 8 hoog, dus een super mooi uitzicht! Hier mogen we twee nachten blijven!! We zijn zo blij dat we eindelijk serieus genomen worden!

Nu hebben we al 1 nacht hier doorgebracht, en ik heb het idee dat ik geen nieuwe bulten meer heb. Dus alleen de oude jeuken nog, maar die zullen wel met een paar dagen wegtrekken. Vandaag zouden we onze gewassen kleding terug krijgen, ben benieuwd of het nog een beetje de goede kleuren en maten zijn ...

Voor vanavond gaan we een vette hap halen bij de KFC. En dan morgen weer in ons appartement een gezonde maaltijd koken!

Morgen komt de minister van gezonheidszorg langs op stage, dus in de ochtend moeten we aan de schoonmaak. Ik ben er wel bij om (ja mama ik ben BLIJ om schoon te maken), want het is echt vies daar. En dan heb ik tenminste iets te doen dan alleen op mijn kont te zitten :)

Nou voor nu een fijne avond in Nederland en ik laat weer snel van me horen!

Mella, mella.

  • 16 November 2011 - 16:03

    Roommate:

    Na enige spellingsfouten ontdekt te hebben, vind ik dit weer een leuk reisverslag! Op naar de volgende :)

  • 16 November 2011 - 19:20

    Hilda (albeda):

    never a dull moment!
    ga toch eens kijken op google
    succes met schoonmaken, met cliënten he! en methodisch...

  • 17 November 2011 - 12:10

    Dukke:

    Nou meid, hoog en droog zogezegd.
    Aardig zeg van die client dat hij een tekening heeft gemaakt.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Okt. 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 10207

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 03 December 2011

Malta

Landen bezocht: